El dia 5 de juny arriba a Barcelona l’Harmony of the Seas, el creuer més gran al món, i ho fa per quedar-se, ja que aquest serà el seu port base. Lluny de ser l’harmonia de la mar, es tracta d’una autèntica ciutat flotant alimentada amb el dièsel més nociu existent (100 vegades més contaminant que el de carretera), provocant tant un deteriorament de les aigües com una contaminació de l’aire brutal: un veritable Terror of the Seas. En consonància amb la campanya #StopCreuers i després de l’acció del passat 8 de maig, l’ABTS vol denunciar els desastrosos efectes d’aquest vaixell als mars i a la ciutat. Cal tenir en compte que, sent Barcelona ciutat el començament i fi de les seves travessies, els impactes en mobilitat, espai públic, despesa municipal i transport seran particularment acusats, ja que pràcticament cada setmana 6.780 passatgers faran recorreguts del tipus Port-ciutat-hotel-allotjament o viceversa.
La premsa, tant nacional com internacional, ha donat un seguiment exhaustiu del recorregut del vaixell, des de la seva construcció a Saint-Nazaire (França) fins al recent desplaçament a Portsmouth (Anglaterra), des d’on arribarà a Barcelona en el seu primer viatge comercial. Però els citats articles no parlen dels desastres que provoca aquesta fàbrica flotant, sinó del luxe del seu contingut i de la genialitat de la seva construcció.
Sortosament, el mateix The Guardian també ha publicat avui mateix un exemplar article explicant totes les derivades ambientals del Horror of the Seas. Amb gran agraïment i reconeixement al diari i al seu autor John Vidal, reproduïm aquí algunes de les dades que s’hi inclouen.
- Dimensions: 366m. de llarg per 66m d’ample (ocuparia aproximadament tota l’explanada de l’Arc de Triomf) i 72 m. d’alçada (com un edifici de 20 pisos); 66.000m² de superfície total (gairebé el doble que de l’Illa Diagonal)
- Capacitat: 6.780 viatgers + 2.100 tripulants
- Consum: cadascun dels seus 3 motors consumeix més de 5.200 litres/hora a ple rendiment, és a dir més de 375.000 litres al dia del combustible més contaminant al món
- un mega-creuer emet més sofre que milions de cotxes, més NO2 que el trànsit d’una ciutat mitjana i més partícules que centeners d’autobusos
Que se lo meta por el culo el que lo construyo, con los motores a pleno “rendimiento” of course
¿Un millón de coches extras soltando mierda al aire de Barcelona cada vez que “Nos” atraque este monstruo? ¡¡NO!! TTIP MERDA VOLEM LA TERRA VERDA
M'agradaLiked by 1 person
Bueno, pues entonces lo mejor será que los casi 10.000 pasajeros y tripulantes que transporta el buque lleguen a Bcn en bicicletas, que pondrá a su disposición el Ayto., y que pagarán todos los barceloneses. Otra opción es que el barco lo muevan a remo galeotes catalanes, desde que esté a menos de 200 millas de Bcn. Creo que además, sería magnífico para el buen estado físico de los tripulantes, y crearía un montón de puestos de trabajo. O que el buque nunca vaya a Bcn. Total, los ingresos provenientes de su estancia los pondrá el odioso estado español…
M'agradaM'agrada