L’endemà, mobilització en el mateix sentit a Palma. A Barcelona, la Plataforma per la Qualitat de l’Aire, la FAVB i l’ABTS convoquem a una manifestació amb motiu de la primera sortida regular (després passarà per la ciutat un cop al mes) del Symphony of the Seas, el creuer més gran al món, i contra la indústria de creuers en general per raons de contaminació ambiental i de massificació turística de la ciutat, amb les conseqüències conegudes en termes de saturació de la mobilitat rodada, a peu i en transport públic, desaparició del comerç de proximitat, explotació laboral, tematització de la ciutat, expulsió del veïnat, etc.

Un element a destacar és la coordinació amb diferents organitzacions de Palma i de Mallorca, territoris que pateixen processos de sobre-explotació turística molt similars als de Barcelona. Concretament, Palma és la segona escala de la ruta mediterrània del Symphony of the Seas, i la ciutat es mobilitzarà també diumenge 8 d’abril a les 12h a l’Estació Marítima.

SYMPHONY.png

Ara fa 2 anys, va tenir lloc al Portal de la Pau la primera manifestació contra la indústria de creuers a Barcelona. Un mes després, l’arribada del Symphony of the Seas, l’aleshores creuer més gran del món, va provocar a les xarxes socials i a la ciutat una onada d’indignació que va desembocar en una manifestació de malvinguda que acapararia pàgines web i de premsa.

Des d’aleshores, la campanya de conscienciació i visibilització campanya de conscienciació i visibilització de les conseqüències d’aquesta indústria extractiva en termes d’injustícia social i ambiental s’ha mantingut molt activa, amb un pic d’activitat el passat mes d’octubre amb motiu de la celebració d’un consell d’administració de l’Autoritat Portuària de Barcelona en què es votava l’ampliació del moll adossat en què aquesta vol concessionar a MSC la construcció d’una nova terminal de creuers integrament seva.

Poc temps després l’Ajuntament de Barcelona, que aleshores s’havia oposat públicament i votat en contra juntament amb el del Prat, anunciava un acord amb el Port que incloia la construcció de la nova terminal i la qualificació urbanística d’ús cultural per a la peça central de la zona de la Marina Vela, casualment l’única petició que els promotors del museu Hermitagemuseu Hermitage a Barcelona havien demanat al consistori. Aquests dos aspectes ja han sigut àmpliament criticats per les organitzacions convocants de la manifestació del dissabte 7 d’abril.

photo_2018-04-02_17-30-40


 

 

Anuncis